Cookies

För att säkerställa att vi kan erbjuda Er den bästa onlineupplevelsen använder vi cookies. Genom att klicka på "Acceptera" samtycker Ni till detta.
Läs vår integritetspolicy för mer information. Tack för Er förståelse och för att Ni besöker vår webbplats.

chevron-down
Marknadsföringscookies används för att spåra besökare på webbplatser. Syftet är att visa annonser som är relevanta och engagerande för den enskilda användaren och därmed mer värdefulla för publicister och tredjepartsannonsörer.
chevron-down
Statistikkakor hjälper webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatser genom att samla in och rapportera information anonymt.
chevron-down
Ger tillåtelse att skicka användardata relaterad till annonsering till Google.
chevron-down
Ger tillåtelse för personanpassade annonser.
chevron-down
Preferenskakor gör det möjligt för en webbplats att komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen beter sig eller ser ut, såsom Ert föredragna språk eller den region Ni befinner Er i.

Vanliga frågor

Nedan hittar du vanliga frågor per kategori. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss gärna.

Allmänna frågor

Hur använder jag en rabattkod? chevron-down

Du kan lägga till din rabattkod i kassan när du gör din beställning.

Steg 1: Gå till kassan och fyll i dina personuppgifter samt välj leveranssätt.
Steg 2: Fortsätt till nästa sida för att välja betalningsmetod och ange rabattkoden. Klicka på ”Använd rabattkod”.
Steg 3: Skriv in din rabattkod och klicka på ”Tillämpa rabatt”.
Observera! Ange rabattkoden utan mellanslag före eller efter koden, och tänk på att koden är skiftlägeskänslig (små och stora bokstäver skiljer).

Om din beställning uppfyller villkoren för rabattkoden kommer rabatten att dras av automatiskt i kassan.

 

Observera: Rabattkoder kan inte tillämpas efter att du har slutfört din beställning – detta måste göras innan du klickar på knappen ”Slutför beställning”.

Varför får Billigalampor fortfarande sälja glödlampor? chevron-down

Import av vanliga glödlampor till Europeiska unionen har varit förbjuden sedan den 1 september 2012.
Detta förbud gäller dock inte för så kallade ”Reinforced Construction”–glödlampor, som ursprungligen var avsedda för professionellt bruk.
Dessa lampor kommer från befintliga lager.
Billigalampor har levererat dessa glödlampor sedan 2010 i mer än 200 olika varianter.

Kan ni fortsätta sälja glödlampor under en längre tid? chevron-down

yvärr kan vi inte garantera detta med säkerhet. Vi förväntar oss dock att kunna leverera vårt kompletta sortiment åtminstone fram till mitten av 2018.
Självklart erbjuder vi även allt bättre alternativ till glödlampan – till exempel våra LED-filamentlampor.

Vad är garantin på era produkter? chevron-down

Vi erbjuder alltid lagstadgad garanti på alla våra produkter.
Det innebär att en produkt ska fungera och motsvara det du som kund med rimlighet kan förvänta dig.

Vissa produkter omfattas av en längre fabriksgaranti – i sådana fall anges garantitiden vid respektive produkt.
Denna garanti påverkar inte dina rättigheter enligt den lagstadgade garantin.

För lampor anges dessutom en genomsnittlig livslängd i brinntimmar per modell. Detta varierar beroende på lampans typ.

Beställning och leverans

Hur gör jag en beställning på er webbplats? chevron-down

Steg 1: Välj rätt produkter. Ange önskat antal och klicka på den blå knappen BESTÄLL eller Lägg i varukorgen.
Steg 2: Gå till varukorgen. Du hittar den alltid uppe till höger på webbplatsen. Här kan du granska och vid behov ändra din beställning. För att gå vidare klickar du på TILL KASSAN.
Steg 3: Fyll i dina adressuppgifter, välj fraktmetod och betalningssätt och kontrollera din beställning. Klicka sedan på SLUTFÖR BESTÄLLNING för att slutföra köpet.

Vad är leveranstiden? chevron-down

Vid varje produkt visas aktuell lagersaldo och förväntad leveranstid.
Om alla produkter finns i lager och du lägger din beställning på en vardag före kl. 20:30, skickas den samma dag. Gäller ej helgdagar.

Om en eller flera produkter har längre leveranstid skickas hela beställningen när alla varor finns i lager.
Om du vill få din beställning delvis levererad i ett sådant fall, är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Vilken tid levereras min beställning? chevron-down

När du gör din beställning kan du själv välja en leveranstid.
Självklart får du också en bekräftelse från oss med en spårningslänk från PostNL.
Med den kan du enkelt se den förväntade leveranstiden.

Vad kostar frakten? chevron-down

Beställningar från 0 € till 99 €: frakt 5,99 €

Beställningar från 99 € eller mer: gratis frakt

Tekniska frågor

Vilken wattstyrka behöver jag när jag vill byta ut en glödlampa mot en LED- eller lågenergilampa? chevron-down

I listan nedan kan du se glödlampors wattstyrkor tillsammans med motsvarande LED-lampor.
Dessa värden är genomsnittliga och fungerar som en riktlinje.

På den här sidan kan du läsa mer om lampors wattstyrka.
Vill du hellre ha hjälp av vår kundservice? Tveka då inte att kontakta oss.

Glödlampor – LED-lampor chevron-down
Glödlampa (W) LED-lampa (W)
15 watt 1,5 watt
20 watt 2 watt
25 watt 2,5 watt
40 watt 4 watt
60 watt 6 watt
75 watt 7,5 watt
100 watt 10 watt
150 watt 15 watt
200 watt 20 watt
300 watt

 

Vilken ljusfärg passar i vilket rum? chevron-down
Färgtemperatur (Kelvin) Färgkod Ljusstyp Lämpliga utrymmen
2200–2700 K 827 Extra varmvit Vardagsrum, sovrum, restaurang
3000 K 830 Varmvit Badrum, kontor, showroom
4000 K 840 Neutralvit Lager, moderna utrymmen med kall känsla, kontor, fabrik/verkstad, showroom, sporthall, ladugård/djurstall
6500 K 865 Kallvit Vid fotografering, i ateljé eller andra miljöer där ett klart och färgåkta ljus krävs

 

Vilken sockel behöver jag? chevron-down

Sockeln står ofta angiven på den gamla lampan. Då behöver du en ny lampa med samma typ av sockel.
Är sockeltypen på den gamla lampan inte längre läsbar? 

Kan jag välja en annan wattstyrka för lysrör och PL-lampor? chevron-down

Nej. För ett lysrör bestäms längden av dess wattstyrka. Om du väljer en annan wattstyrka kommer röret att ha en annan längd.

När det gäller PL-lampor varierar sockeln beroende på wattstyrka. En lampa med annan wattstyrka passar därför inte i din armatur.

Betalning

Är det säkert att betala på Billigalampor.se? chevron-down

Hos Billigalampor.se är säkerheten för din betalning 100 % garanterad.
Vår webbplats är SSL-säkrad – den högsta certifieringsnivån för säkerhet.

Vilka betalningsmetoder erbjuder Billigalampor.se? chevron-down

Hos Billigalampor.se kan du betala säkert med:

 

  • Kortbetalning
  • Klarna
  • Apple Pay / Google Pay
  • PayPal
  •  

Företagsbeställning

Hur kan jag begära en offert? chevron-down

Letar du efter ett större antal lampor till ditt företag?
Be om en offert utan förpliktelser genom att kontakta oss.

Kan jag som utländskt företag beställa utan moms? chevron-down

Absolut. Om du anger ditt momsregistreringsnummer i kassan dras momsen automatiskt av.
Observera att du måste ange numret utan mellanslag, punkter eller andra tecken.
Om ditt momsnummer inte accepteras är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

Registrera dig

Hur skapar jag ett konto på Billigalampor.se? chevron-down

Klicka på ikonen uppe till höger på webbplatsen:
eller på ”Konto” och ”Skapa konto” i mobilmenyn.
Därefter kan du skapa ett konto.

Vilka är fördelarna med ett konto? chevron-down

Genom att skapa ett konto på Gloeilampgoedkoop.nl kan du slutföra betalningen snabbare, spara flera leveransadresser, se och följa dina beställningar – och mycket mer.

Jag har glömt mitt lösenord. Vad ska jag göra? chevron-down

Klicka på ikonen uppe till höger på webbplatsen:eller på Konto och sedan Logga in i mobilmenyn.
Fyll i din e-postadress och klicka därefter på Glömt lösenord.
Vi skickar ett nytt lösenord till dig direkt via e-post.

Retur

Min beställning är felaktig eller skadad chevron-down

Det är såklart tråkigt om du har fått en felaktig eller icke fungerande produkt. Ibland kan det tyvärr uppstå fel i fabriken eller vid packningen av din beställning. Vi vill självklart lösa detta så snabbt som möjligt åt dig.

Om du har fått en felaktig eller defekt vara, ber vi dig skicka ett mejl till [email protected].
Ange tydligt ditt ordernummer, vilket artikel det gäller och vad som är fel med produkten.
Om du bifogar ett foto i mejlet kan vi behandla ditt ärende snabbare.

Vi strävar efter att svara på ditt mejl inom 2 arbetsdagar och erbjuda en passande lösning.

Kan jag returnera eller byta produkter? chevron-down

Har du fått din beställning korrekt levererad men vill ändå returnera en vara?
Det är inga problem att göra en retur.
Ett krav är att du anmäler returen inom 14 dagar efter att du tagit emot produkten. Produkten och förpackningen måste dessutom vara i originalskick.

Du får testa produkten på samma sätt som i en butik innan köp, men den får inte ha använts under längre tid eller varit installerad.
Vid retur står du själv för returfrakten.

Du kan kontakta vår kundservice via mejl, chatt, telefon eller WhatsApp för att registrera din retur.
Vi behöver då ditt ordernummer samt orsaken till returen.

Reklamationer

Vad är proceduren om jag har en reklamation? chevron-down

Du kan lämna in ett klagomål angående en produkt eller vår service genom att kontakta vår kundservice.
Detta kan göras via e-post ([email protected]), telefon eller skriftligt.

Observera:

  • Du får ingen separat bekräftelse på att ditt klagomål har mottagits.

  • Du får ett svar med sakligt innehåll inom 5 arbetsdagar.

Om du vill ta ditt ärende vidare kan du också använda EU:s onlineplattform för tvistlösning (ODR).
Besök: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

trengo