Vanliga frågor
Nedan hittar du vanliga frågor per kategori. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss gärna.
Allmänna frågor
Du kan lägga till din rabattkod i kassan när du gör din beställning.
Steg 1: Gå till kassan och fyll i dina personuppgifter samt välj leveranssätt.
Steg 2: Fortsätt till nästa sida för att välja betalningsmetod och ange rabattkoden. Klicka på ”Använd rabattkod”.
Steg 3: Skriv in din rabattkod och klicka på ”Tillämpa rabatt”.
Observera! Ange rabattkoden utan mellanslag före eller efter koden, och tänk på att koden är skiftlägeskänslig (små och stora bokstäver skiljer).
Om din beställning uppfyller villkoren för rabattkoden kommer rabatten att dras av automatiskt i kassan.
Observera: Rabattkoder kan inte tillämpas efter att du har slutfört din beställning – detta måste göras innan du klickar på knappen ”Slutför beställning”.
Import av vanliga glödlampor till Europeiska unionen har varit förbjuden sedan den 1 september 2012.
Detta förbud gäller dock inte för så kallade ”Reinforced Construction”–glödlampor, som ursprungligen var avsedda för professionellt bruk.
Dessa lampor kommer från befintliga lager.
Billigalampor har levererat dessa glödlampor sedan 2010 i mer än 200 olika varianter.
yvärr kan vi inte garantera detta med säkerhet. Vi förväntar oss dock att kunna leverera vårt kompletta sortiment åtminstone fram till mitten av 2018.
Självklart erbjuder vi även allt bättre alternativ till glödlampan – till exempel våra LED-filamentlampor.
Vi erbjuder alltid lagstadgad garanti på alla våra produkter.
Det innebär att en produkt ska fungera och motsvara det du som kund med rimlighet kan förvänta dig.
Vissa produkter omfattas av en längre fabriksgaranti – i sådana fall anges garantitiden vid respektive produkt.
Denna garanti påverkar inte dina rättigheter enligt den lagstadgade garantin.
För lampor anges dessutom en genomsnittlig livslängd i brinntimmar per modell. Detta varierar beroende på lampans typ.
Beställning och leverans
Steg 1: Välj rätt produkter. Ange önskat antal och klicka på den blå knappen BESTÄLL eller Lägg i varukorgen.
Steg 2: Gå till varukorgen. Du hittar den alltid uppe till höger på webbplatsen. Här kan du granska och vid behov ändra din beställning. För att gå vidare klickar du på TILL KASSAN.
Steg 3: Fyll i dina adressuppgifter, välj fraktmetod och betalningssätt och kontrollera din beställning. Klicka sedan på SLUTFÖR BESTÄLLNING för att slutföra köpet.
Vid varje produkt visas aktuell lagersaldo och förväntad leveranstid.
Om alla produkter finns i lager och du lägger din beställning på en vardag före kl. 20:30, skickas den samma dag. Gäller ej helgdagar.
Om en eller flera produkter har längre leveranstid skickas hela beställningen när alla varor finns i lager.
Om du vill få din beställning delvis levererad i ett sådant fall, är du välkommen att kontakta vår kundservice.
När du gör din beställning kan du själv välja en leveranstid.
Självklart får du också en bekräftelse från oss med en spårningslänk från PostNL.
Med den kan du enkelt se den förväntade leveranstiden.
Beställningar från 0 € till 99 €: frakt 5,99 €
Beställningar från 99 € eller mer: gratis frakt
Tekniska frågor
I listan nedan kan du se glödlampors wattstyrkor tillsammans med motsvarande LED-lampor.
Dessa värden är genomsnittliga och fungerar som en riktlinje.
På den här sidan kan du läsa mer om lampors wattstyrka.
Vill du hellre ha hjälp av vår kundservice? Tveka då inte att kontakta oss.
Glödlampa (W) | LED-lampa (W) |
---|---|
15 watt | 1,5 watt |
20 watt | 2 watt |
25 watt | 2,5 watt |
40 watt | 4 watt |
60 watt | 6 watt |
75 watt | 7,5 watt |
100 watt | 10 watt |
150 watt | 15 watt |
200 watt | 20 watt |
300 watt | – |
Färgtemperatur (Kelvin) | Färgkod | Ljusstyp | Lämpliga utrymmen |
---|---|---|---|
2200–2700 K | 827 | Extra varmvit | Vardagsrum, sovrum, restaurang |
3000 K | 830 | Varmvit | Badrum, kontor, showroom |
4000 K | 840 | Neutralvit | Lager, moderna utrymmen med kall känsla, kontor, fabrik/verkstad, showroom, sporthall, ladugård/djurstall |
6500 K | 865 | Kallvit | Vid fotografering, i ateljé eller andra miljöer där ett klart och färgåkta ljus krävs |
Sockeln står ofta angiven på den gamla lampan. Då behöver du en ny lampa med samma typ av sockel.
Är sockeltypen på den gamla lampan inte längre läsbar?
Nej. För ett lysrör bestäms längden av dess wattstyrka. Om du väljer en annan wattstyrka kommer röret att ha en annan längd.
När det gäller PL-lampor varierar sockeln beroende på wattstyrka. En lampa med annan wattstyrka passar därför inte i din armatur.
Betalning
Hos Billigalampor.se är säkerheten för din betalning 100 % garanterad.
Vår webbplats är SSL-säkrad – den högsta certifieringsnivån för säkerhet.
Hos Billigalampor.se kan du betala säkert med:
- Kortbetalning
- Klarna
- Apple Pay / Google Pay
- PayPal
Företagsbeställning
Letar du efter ett större antal lampor till ditt företag?
Be om en offert utan förpliktelser genom att kontakta oss.
Absolut. Om du anger ditt momsregistreringsnummer i kassan dras momsen automatiskt av.
Observera att du måste ange numret utan mellanslag, punkter eller andra tecken.
Om ditt momsnummer inte accepteras är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.
Registrera dig
Klicka på ikonen uppe till höger på webbplatsen:
Därefter kan du skapa ett konto.
Genom att skapa ett konto på Gloeilampgoedkoop.nl kan du slutföra betalningen snabbare, spara flera leveransadresser, se och följa dina beställningar – och mycket mer.
Klicka på ikonen uppe till höger på webbplatsen:
Fyll i din e-postadress och klicka därefter på Glömt lösenord.
Vi skickar ett nytt lösenord till dig direkt via e-post.
Retur
Det är såklart tråkigt om du har fått en felaktig eller icke fungerande produkt. Ibland kan det tyvärr uppstå fel i fabriken eller vid packningen av din beställning. Vi vill självklart lösa detta så snabbt som möjligt åt dig.
Om du har fått en felaktig eller defekt vara, ber vi dig skicka ett mejl till [email protected].
Ange tydligt ditt ordernummer, vilket artikel det gäller och vad som är fel med produkten.
Om du bifogar ett foto i mejlet kan vi behandla ditt ärende snabbare.
Vi strävar efter att svara på ditt mejl inom 2 arbetsdagar och erbjuda en passande lösning.
Har du fått din beställning korrekt levererad men vill ändå returnera en vara?
Det är inga problem att göra en retur.
Ett krav är att du anmäler returen inom 14 dagar efter att du tagit emot produkten. Produkten och förpackningen måste dessutom vara i originalskick.
Du får testa produkten på samma sätt som i en butik innan köp, men den får inte ha använts under längre tid eller varit installerad.
Vid retur står du själv för returfrakten.
Du kan kontakta vår kundservice via mejl, chatt, telefon eller WhatsApp för att registrera din retur.
Vi behöver då ditt ordernummer samt orsaken till returen.
Reklamationer
Du kan lämna in ett klagomål angående en produkt eller vår service genom att kontakta vår kundservice.
Detta kan göras via e-post ([email protected]), telefon eller skriftligt.
Observera:
-
Du får ingen separat bekräftelse på att ditt klagomål har mottagits.
-
Du får ett svar med sakligt innehåll inom 5 arbetsdagar.
Om du vill ta ditt ärende vidare kan du också använda EU:s onlineplattform för tvistlösning (ODR).
Besök: http://ec.europa.eu/consumers/odr/